Account verwijderen

Je account verwijderen in Youmee®
Wil je niet langer gebruik maken van Youmee® en je account permanent verwijderen, dan kan je dat heel gemakkelijk zelf doen.

Ga naar het menu 'Instellingen'. Scroll naar beneden en kies de optie 'Verwijder mijn account permanent'. Je ziet nu een pop-up waarin wordt gevraagd of je het zeker weet. Weet je het zeker, kies dan voor 'Verwijderen'. Je account wordt direct verwijderd. Dit kan niet ongedaan gemaakt worden. Twijfel je nog? Kies dan voor 'Annuleren'. 

Dat ziet er zo uit: 

Data die Youmee® weggooit
Bij het verwijderen van je account worden de volgende gegevens permanent weggegooid:

- je gebruikersnaam
- je postcode (en eventueel je zakelijke postcode)
- je e-mailadres
- je geboortejaar
- je sekse (indien aangegeven in je profiel)
- je gezinssamenstelling (indien aangegeven in je profiel)

Data die Youmee® niet weggooit
Youmee® gooit niet alle gegevens weg. Jouw reacties op de dialogen waaraan jij in het verleden hebt meegedaan worden niet weggegooid. Ook in de statistieken van deze vragen blijft jouw bijdrage meetellen. Het zou raar zijn als de uitslag van een onderzoek opeens veranderd, omdat iemand zijn account heeft verwijderd.

Jouw persoonlijke gegevens worden bij het verwijderen van je account losgekoppeld van jouw reacties. Dit betekent dat als je later besluit om een nieuw account in Youmee® aan te maken, er geen koppelingen meer zijn met eerder ingevulde reacties. Je begint dan helemaal opnieuw. 

Bij het verwijderen van je account worden de volgende gegevens NIET weggegooid:

- je mening, toelichting of stemgedrag bij vraagstukken

Contact
Heb je nog vragen over het verwijderen van je account? Neem dan contact op via onderstaande gegevens. 

Youmee B.V.
Kattenwinkelweg 18, 8015 PW  Zwolle
Telefoon: 038 - 20 22 350
E-mailadres: welkom@youmee.nl