Youmee®
Youmee® kiest bewust voor registratie, ook al werpt dit een drempel op voor gebruikers om deel te nemen aan vraagstukken. Een account biedt namelijk vele voordelen die zowel deelnemers als organisaties ten goede komen.
We vinden het normaal om ons te registeren als we een app downloaden. Denk maar aan Instagram, X of Whatsapp. Wij krijgen echter wel eens de vraag waarom deelnemers voor Youmee® moeten registreren, omdat dit een drempel opwerpt. Een goede vraag waarop we in deze blog een antwoord geven. Want het aanmaken van een account biedt vele voordelen.
Registratie is essentieel voor maatwerk. Alleen met een account kunnen organisaties aangepaste en op de gebruiker afgestemde informatie verstrekken.
Tenslotte biedt registratie toegang tot geanonimiseerde statistieken op basis van geslacht, gezinssamenstelling en woongebied. Dit waardevolle inzicht helpt organisaties bij het nemen van weloverwogen beslissingen en het optimaliseren van beleid.
Youmee® vraagt bij registratie in de app om je (gebruikers)naam, e-mailadres, postcode, geboortejaar, gezinssamenstelling en sekse. Je e-mailadres en naam gebruiken we als we je een e-mail willen sturen, bijvoorbeeld als jij je wachtwoord bent vergeten. Je postcode gebruiken we om op de kaart te tonen in welk postcodegebied deelnemers wonen en om voor jouw relevante vraagstukken te kunnen delen.
Leeftijdsgroepen, gezinssamenstelling en sekse tonen we geanonimiseerd in de statistieken en zo kun je zien hoe de groep is samengesteld die meedoet aan het vraagstuk.
Wij hebben medio 2023 besloten om het registreren te vereenvoudigen. Registreer je een account in Youmee® Online dan vragen wij nu alleen nog je gebruikersnaam, e-mailadres, postcode en geboortejaar. Wij laten het over aan de deelnemers of zij het profiel verder aan willen vullen. Hiermee is de drempel voor deelname lager. Jouw Youmee.online-account werkt ook in de app. Wil je dus minder over jezelf vertellen, registreer dan eerst online.
Jouw antwoorden in Youmee® zijn anoniem en niet gekoppeld of herleidbaar naar jouw persoonlijke gegevens. Anderen weten niet of jij deelneemt of niet. Jij bent de enige die jouw eigen gegevens kan bekijken en aanpassen in je profiel. Zelfs Youmee® weet niet van wie antwoorden komen, dit wordt niet vastgelegd.
Heb je nog vragen over registratie die we niet hebben beantwoord in deze blog? Stuur dan een e-mail naar welkom@youmee.nl.
We delen ongeveer 1x per maand waardevolle kennis over participatie, communicatie en Youmee®.