Youmee®

Dit is waarom Youmee® kiest voor registratie

Youmee® kiest bewust voor registratie, ook al werpt dit een drempel op voor gebruikers om deel te nemen aan vraagstukken. Een account biedt namelijk vele voordelen die zowel deelnemers als organisaties ten goede komen.

Pexels yan krukau 4458420

We vinden het normaal om ons te registeren als we een app downloaden. Denk maar aan Instagram, X of Whatsapp. Wij krijgen echter wel eens de vraag waarom deelnemers voor Youmee® moeten registreren, omdat dit een drempel opwerpt. Een goede vraag waarop we in deze blog een antwoord geven. Want het aanmaken van een account biedt vele voordelen. 

Voordelen voor organisaties

  • Registratie is essentieel voor maatwerk. Alleen met een account kunnen organisaties aangepaste en op de gebruiker afgestemde informatie verstrekken.

  • Wanneer iemand zich eenmaal heeft geregistreerd, is hij/zij heel gemakkelijk opnieuw bereikbaar met een pushnotificatie, bijvoorbeeld als er weer een nieuwe vragenronde start. 
  • Doordat je mensen via pushberichten kunt bereiken hoef je na verloop van tijd minder moeite, tijd en geld te steken in de marketing rondom een project. Deze tijd, geld en moeite kun je besteden aan andere dingen. 
  • Omdat mensen hun postcode moeten opgeven kun je heel gericht vraagstukken uitzetten, waardoor de kans dat jan en alleman mee gaat praten die er eigenlijk niets mee te maken heeft, veel kleiner is.
  • De postcode biedt voordelen bij het targeten van de juiste doelgroep, maar ook kunnen wij hierdoor een kaartje tonen in de statistieken. Je ziet dan waar er mensen meedoen (en waar niet) en kunt hierdoor de juiste acties ondernemen voor meer betrokkenheid in gebieden waar dit nodig blijkt. 
  • Tenslotte biedt registratie toegang tot geanonimiseerde statistieken op basis van geslacht, gezinssamenstelling en woongebied. Dit waardevolle inzicht helpt organisaties bij het nemen van weloverwogen beslissingen en het optimaliseren van beleid.

Voordelen voor deelnemers

  • Youmee® heeft een account nodig om jouw reacties op te slaan, waardoor je ze later weer terug kunt lezen. Ook kan Youmee® zo bepalen welke vraagstukken voor jou bestemd zijn.
  • Door te registreren ben je voor verschillende organisaties bereikbaar op je postcode en mis je geen belangrijke bespreekpunten. Zo kun je bijvoorbeeld zowel door jouw gemeente als door de participatieraad of sportvereniging worden aangeschreven en vraagstukken ontvangen.
  • Door te registreren kun je precies zien aan welke vraagstukken je hebt meegedaan en is jouw mening gemakkelijk op te zoeken en/of aan te passen, ook als er duizenden deelnemers in het vraagstuk actief zijn.
  • In je account kun je aangeven voor welke onderwerpen jij graag een pushnotificatie ontvangt en welke niet. Hierdoor valt Youmee® jou niet lastig met onderwerpen die niet jouw prioriteit hebben. 
  • In je profiel kun je zowel je privé- als je zakelijke postcode doorgeven. Zo ben je op de hoogte van alle belangrijke vraagstukken zowel thuis als op kantoor.

Welke gegevens vraagt Youmee® uit?

Youmee® vraagt bij registratie in de app om je (gebruikers)naam, e-mailadres, postcode, geboortejaar, gezinssamenstelling en sekse. Je e-mailadres en naam gebruiken we als we je een e-mail willen sturen, bijvoorbeeld als jij je wachtwoord bent vergeten. Je postcode gebruiken we om op de kaart te tonen in welk postcodegebied deelnemers wonen en om voor jouw relevante vraagstukken te kunnen delen.

Leeftijdsgroepen, gezinssamenstelling en sekse tonen we geanonimiseerd in de statistieken en zo kun je zien hoe de groep is samengesteld die meedoet aan het vraagstuk.

Wij hebben medio 2023 besloten om het registreren te vereenvoudigen. Registreer je een account in Youmee® Online dan vragen wij nu alleen nog je gebruikersnaam, e-mailadres, postcode en geboortejaar. Wij laten het over aan de deelnemers of zij het profiel verder aan willen vullen. Hiermee is de drempel voor deelname lager. Jouw Youmee.online-account werkt ook in de app. Wil je dus minder over jezelf vertellen, registreer dan eerst online. 

Absoluut anoniem

Jouw antwoorden in Youmee® zijn anoniem en niet gekoppeld of herleidbaar naar jouw persoonlijke gegevens. Anderen weten niet of jij deelneemt of niet. Jij bent de enige die jouw eigen gegevens kan bekijken en aanpassen in je profiel. Zelfs Youmee® weet niet van wie antwoorden komen, dit wordt niet vastgelegd.

Heb je nog vragen over registratie die we niet hebben beantwoord in deze blog? Stuur dan een e-mail naar welkom@youmee.nl. 

Inspiratie in je mailbox

We delen ongeveer 1x per maand waardevolle kennis over participatie, communicatie en Youmee®.

Contact

Kattenwinkelweg 18
8015 PW Zwolle
Nederland
038 - 20 22 350
welkom@youmee.nl

Youmee® Online